مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 02:402020-09-27اقتصادي

صدور مجوز برای تجاری سازی پروتز پنجه کامپوزیتی ایرانی/آمادگی دو کشور برای خرید


گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از الیاف کربنی، آلومینیوم و رزین پروتز پنجه کامپوزیتی را در کشور عرضه کردند که قابل استفاده برای افراد معلول دارای قطع عضو اندام تحتانی به خصوص قطع عضو زیر زانو است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از الیاف کربنی، آلومینیوم و رزین پروتز پنجه کامپوزیتی را در کشور عرضه کردند که قابل استفاده برای افراد معلول دارای قطع عضو اندام تحتانی به خصوص قطع عضو زیر زانو است.

نیما جمشیدی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به طراحی و تولید پروتز پنجه کامپوزیتی در این شرکت، افزود: این پروتز از جنس الیاف کربنی اپوکسی، آلومینیوم و رزین تهیه شده است که نمونه آن تنها توسط یک شرکت آمریکایی تحت عنوان True step تولید شده که از نوع پروتزهای ذخیره کننده و بازگرداننده انرژی است.

وی با بیان اینکه این پنجه از قسمت های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آنها وظیفه خاصی را ایفا می کنند، اظهار کرد: نمونه های دیگری از این پروتزها در دنیا نیز وجود دارد، با این تفاوت که مکانیزم آنها ثابت است و از قطعات فلزی استفاده شده و به گونه ای طراحی شده است که قطعات آن بعد از مدتی در اثر فشار تخریب می شوند، اما نمونه تولیدی ما و نمونه آمریکایی به گونه ای ساخته شده که سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز برای تجاری سازی پروتز پنجه کامپوزیتی ایرانی/آمادگی دو کشور برای خرید

صدور مجوز برای تجاری سازی پروتز پنجه کامپوزیتی ایرانی/آمادگی دو کشور برای خرید