مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 02:252020-09-27اقتصادي

ماجرای تامین مالی طرح جهش تولید مسکن/آیا طرح مجلس برای ساخت خانه تورم زا است؟


در شرایطی که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، شیوه تامین مالی طرح جهش تولید و رونق مسکن را تورم زا معرفی کرده است اما کارشناسان معتقدند، در تامین مالی این طرح نقدینگی جدیدی خلق نمی شود بلکه نقدینگی موجود در قالب تسهیلات به بخش مسکن هدایت خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ساخت و عرضه مسکن در سال های اخیر، دستخوش فراز نشیب های فراوانی شده است.

به استناد تعداد پروانه های صادر شده برای ساخت مسکن، بیشترین تعداد واحد مسکونی ساخته شده در یکسال با تعداد 810 هزار واحد مسکونی متعلق به سال 92 است.

همچنین رکورد کمترین واحد مسکونی ساخته شده در یکسال نیز در سال 98 با 342 هزار خانه به ثبت رسیده است.

آمار پر فراز و نشیب حوزه ساخت مسکن که با پروژه مسکن مهر اوج گرفت، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و تغییر رویکردهای مد نظر هم اکنون در شرایط شبه رکود به سر برده و حال و روز خوشی ندارد.

در همین راستا و به واسطه کاهش عرضه مسکن و همچنین مسئله سرمایه ای شدن بازار مسکن، اساسی ترین نیاز مردم یعنی سرپناه دچار شرایط نابه سامان شد و قیمت هر متر مربع واحد مسکونی سر به فلک کشید.

هم اکنون بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در شهر تهران با رقم 23 میلیون تومان معامله شده و صاحبخانه شدن را برای مستاجران و ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای تامین مالی طرح جهش تولید مسکن/آیا طرح مجلس برای ساخت خانه تورم زا است؟

ماجرای تامین مالی طرح جهش تولید مسکن/آیا طرح مجلس برای ساخت خانه تورم زا است؟