مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 20:102020-09-27سياسي

سید محسن حبیبی درگذشت


دفتر ایکوموس ایران، از درگذشت سید محسن حبیبی ـ معمار، شهرساز و عضو پیوسته این موسسه فرهنگی و استاد دانشگاه تهران ـ خبر داد.

- دفتر ایکوموس ایران، از درگذشت سید محسن حبیبی ـ معمار، شهرساز و عضو پیوسته این موسسه فرهنگی و استاد دانشگاه تهران ـ خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدحسن حبیبی که به عنوان پدر شهرسازی ایران نیز از وی یاد می شود، در حالی که پیش از این از بیماری قلبی رنج می برد، یکشنبه، ششم مهر درگذشت، اما هنوز علت دقیق فوت وی مشخص نیست.

حبیبی در سال 1326 در کرمانشاه متولد شد و پس از گرفتن دیپلم متوسطه در سال 1344 در این شهر، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در دو رشته معماری و شهرسازی درجه کارشناسی ارشد خود را گرفت.

او در سال 1360 از رساله دکتری خود با عنوان ترکیب شهری از شهر سنتی به شهر نوین در دانشگاه پاریس دفاع کرد.

او سال ها استاد شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در سال 1381 از وی به عنوان استاد نمونه دانشگاه تهران تجلیل شد.

سید محسن حبیبی علاوه بر تدریس در دانشگاه و مدیریت گروه و ریاست دانشکده و پردیس هنرهای زیبا، در سمت های اجرایی و مشورتی متعدد خدمت کرد.

از او به جز شاگردان فراوان، آثار مکتوب ارزشمندی مانند: مسکن حداقل (1367)؛ الگوی ساخت مسکن در شهرهای خوزستان (1371)؛ مسکن و معلولین (1371)؛ اصول و ضوابط طر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سید محسن حبیبی درگذشت

سید محسن حبیبی درگذشت