مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 17:452020-09-27سياسي

رونمایی از یک محصول دانش بنیان در حوزه مهندسی بافت در قزوین


شرکت دانش بنیان طب گستر تریتا در حوزه مهندسی بافت دستگاهی را اختراع کرده است که برای ترمیم و احیای اعضای بدنی که دچار نقص و بیماری هستند کاربرد دارد که این روش و این دستگاه در دنیا بی نظیر است.

- ایسنا/قزوین شرکت دانش بنیان طب گستر تریتا در حوزه مهندسی بافت دستگاهی را اختراع کرده است که برای ترمیم و احیای اعضای بدنی که دچار نقص و بیماری هستند کاربرد دارد که این روش و این دستگاه در دنیا بی نظیر است.

علیرضا عباسپور، مدیر تیم سازنده این محصول دانش بنیان در مراسم رونمایی از دستگاه آ ری اکتور که با حضور تعدادی از مسئولین امروز ششم مهر در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این دستگاه می تواند طی فرآیندی سلول های خونی را از بین برده و سلول خونی گرفته شده از مغز استخوان بیمار را جایگزین آن کند.

وی ادامه داد: سلول های خونی گرفته شده از مغز استخوان که با میکروسکوپ قابل تشخیص است جداسازی شده و روی هر یک از داربست ها کشت و هر داربست به یک بیمار تزریق می شود.

سلول تزریق شده به بدن هوشمند است و می داند که در کدام عضو باید عمل کند؛ این سلول ها حداکثر سه هفته پس از ورود به بدن بیمار شروع به بازسازی عضو می کند که به این تکنیک پزشکی بازسازی می گویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از یک محصول دانش بنیان در حوزه مهندسی بافت در قزوین

رونمایی از یک محصول دانش بنیان در حوزه مهندسی بافت در قزوین