مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 16:502020-09-27سياسي

نقش مهم زکات در رفع فقر و محرومیت زدایی/ فرهنگ زکات ترویج شود


نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به نقش مهم زکات در رفع فقر و محرومیت زدایی، بر ضرورت ترویج فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای زکات لرستان با بیان اینکه زکات یکی از فروعات دین اسلام است، اظهار داشت: زکات از ضروریات دین اسلام است و اگر کسی به صورت عمدی انکار کند کافر محسوب می شود.

وی، افزود: زکات تنها مربوط به دین اسلام نیست بلکه در ادیان قبل از اسلام نیز این موضوع مطرح بوده به طوری که حضرت موسی به قوم بنی اسراییل می فرمایند که نماز به پا کنید و زکات پرداخت کنید و همچنین پرداخت زکات از ویژگی مؤمنان است.

نماینده ولی فقیه در لرستان، عنوان کرد: پیامبر اسلام (ص) در رابطه با اهمیت زکات می فرمایند که ای مردم زکات مال خود را بپردازید که هرکس زکات نپردازد برای او نماز، حج و جهادی نیست بر همین اساس از همه ائمه در مورد اهمیت زکات روایت وجود دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آثار زکات، بیان کرد: بر اساس روایات زکات سبب زیاد شدن مال، رزق و همچنین پرداخت کننده زکات محبوب ترین فرد نزد خدا، وسیله ای برای تقرب و راه رسیدن به رحمت خاص الهی است در همین راستا برای ترغیب افراد به پرداخت زکات باید از هیچ برنامه ای دریغ نکنیم، خمس و زکات سبب ایجاد پیوند عطوفتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم زکات در رفع فقر و محرومیت زدایی/ فرهنگ زکات ترویج شود

نقش مهم زکات در رفع فقر و محرومیت زدایی/ فرهنگ زکات ترویج شود