مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 13:452020-09-27بين الملل

توافق میان انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره مبادله اسیران


سازمان ملل اعلام کرد که نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای مبادله 1081 اسیر که در میان آنها سعودی ها و سودانی ها وجود دارند، -  به توافق رسیده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان ملل اعلام کرد که نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصار الله برای مبادله 1081 اسیر، به توافق رسیده اند.

بر اساس گزارش عیاش دراجی خبرنگار شبکه الجزیره؛ این توافق طی 10 روز مذاکره در سوییس رخ داد و قرار است که مبادله در 15 اکتبر آتی انجام شود.

الجزیره گزارش داد: طبق این توافق، 681 اسیر انصارالله و 400 اسیر طرف دیگر که در میان آنها 15 سعودی و 4 سودانی وجود دارد، آزاد خواهند شد.

مارتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره این توافق گفت: هدف ما رسیدن به توافق و آنگاه گفتگو درباره موضوعات دیگر به منظور ایجاد صلح دائمی است.

همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ هم از این توافق استقبال کرد و از طرفین خواست که زمینه عملی شدن توافق انجام شده را فراهم آورند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: ما بر این باوریم که این توافق به ملت یمن امید می دهد و امکان دست یابی به راه حل های مثبت را میسر می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق میان انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره مبادله اسیران

توافق میان انصارالله و دولت مستعفی یمن درباره مبادله اسیران