مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 13:202020-09-27بين الملل

ناسا در زیر آب برای ماه پیمایی بعدی خود آماده می شود!


ناسا در زیر آب برای ماه پیمایی بعدی خود آماده می شود! ناسا از آزمایشگاه شناوری خنثی خود برای بازآفرینی شرایط سطح ماه استفاده می‌کند و برای شبیه‌سازی ماه‌پیمایی در زیر آب آماده می‌شود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی‌ای،ناسا در حال آماده سازی برای انجام مأموریت تاریخی آرتمیس (Artemis) است که طی آن اولین زن و یک مرد دیگر را در سال 2024 در قطب جنوب کره ماه پیاده خواهد کرد.

اما برای انجام این کار، باید عملیات‌های مرتبط با سطح ماه را آزمایش کند و برخی آزمایشات مانند آزمایشی که در تصاویر جدید مشاهده می‌شود، هیجان انگیزتر از آزمایش‌های دیگر نشان می‌دهند.

به عنوان مثال، عملکرد فضانوردان در لباس فضایی خود در آزمایشگاه شناوری خنثی (NBL) ناسا در شرایطی شبیه به آنچه که در سطح ماه یافت می‌شود، آزمایش می‌شوند.

آزمایشگاه شناوری خنثی (Neutral Buoyancy Laboratory) یا به طور مخفف(NBL)، یک آزمایشگاه تمرینی برای فضانوردان است که در تاسیسات آموزشی سونی کارتر واقع در مرکز فضایی جانسون در هیوستون تگزاس واقع شده است.

این آزمایشگاه دارای یک استخر بزرگ سرپوشیده به طول 202 فوت(62 متر)، عرض 102 فوت(31 متر) و عمق 40 فوت 6 اینچ(12٫34 متر) است که جهت تمرین راهپیمایی‌های فضایی استفاده می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا در زیر آب برای ماه پیمایی بعدی خود آماده می شود!

ناسا در زیر آب برای ماه پیمایی بعدی خود آماده می شود!