مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 13:152020-09-27سياسي

سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم بود


خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان این که سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم در دوران انقلاب بود، گفت: علت ماندگاری این آثار این است که آنها برآمده از عمق جانهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد گلریز، در سلسله گفت وگوهای زنده مجازی، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران با عنوان در سنگر ادب و هنر به مناسبت هفته دفاع مقدس که به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران برگزار می شود، اظهار کرد: با بروز انقلاب تحولاتی در همه زمینه ها رخ داد ما نیز کوشیدیم در حوزه موسیقی در راستای انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه از ویژگی سرودهای انقلابی آن است که در وصف شهدا جانبازان و … است، افزود: برخیزید نخستین سرود انقلابی بود که در جوار مزار شهدا و در محضر حضرت امام (ره) سروده شد.

این خواننده سرودهای حماسی و انقلابی با بیان اینکه هدف همه سروده های حماسی و انقلابی اسلامی است، در ادامه خاطرنشان کرد: این سرودها فرقی با ترانه های ایرانی ندارند.

سرود شهید مطهری هم در سال 59 با آهنگسازی راغب، تنظیم مجتبی میرزاده و در دستگاه شور خوانده شد.

گلریز با بیان اینکه اغلب سروده های من در ردیف آوازهای ایرانی بوده است، تصریح کرد: بانگ آزادی از دیگر آهنگ های من است با شعری از مرحوم سبزواری.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم بود

سرودهای حماسی و انقلابی همگی برآمده از شعارهای مردم بود