مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 13:152020-09-27پزشكي

طراحی مجدد آنتی بیوتیک ها برای غلبه بر باکتریهای مقاوم


مقاومت به آنتی بیوتیک یکی از جدی ترین تهدیدهای بهداشت عمومی در جهان است.

فقط در ایالات متحده، سالانه دهها هزار مرگ ناشی از سویه های باکتری مقاوم در برابر دارو مانند استافیلوکوکوس اورئوس و انتروکوک فاسیوم، - مقاومت به آنتی بیوتیک یکی از جدی ترین تهدیدهای بهداشت عمومی در جهان است.

فقط در ایالات متحده، سالانه دهها هزار مرگ ناشی از سویه های باکتری مقاوم در برابر دارو مانند استافیلوکوکوس اورئوس و انتروکوک فاسیوم، که می تواند باعث عفونت های مزمن شوند و قابل درمان نیست اتفاق می افتد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تکنولوژی نتورکس، اخیرا تعداد کمی از آنتی بیوتیک های جدید برای مقابله با عفونت هایی که نسبت به درمان های سنتی مقاوم شده اند تولید شده است اما عرضه هر داروی جدید ممکن است دهها سال طول بکشد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو اخیرا در حال مقابله با مقاومت آنتی بیوتیکی با استفاده از روش جدید هستند و روش آنها طراحی مجدد مولکول های آنتی بیوتیک های موجود برای فرار از مکانیسم های مقاومت باکتری است.

محققان با ابداع مجموعه ای از قطعات مولکولی لگو که می توانند تغییر داده شده و به هم متصل شوند و مولکول های بزرگتری را تشکیل دهند، آنچه که آنها امیدوارند اولین مورد از بازسازی داروهایی باشد که به دلیل مقاومت آنتی بیوتیکی دس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی مجدد آنتی بیوتیک ها برای غلبه بر باکتریهای مقاوم

طراحی مجدد آنتی بیوتیک ها برای غلبه بر باکتریهای مقاوم