مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 09:052020-09-27پزشكي

فوق تخصص ریه: امکان ابتلای مکرر به ویروس کرونا/ قدرت سرایت کرونا 10 برابر آنفولانزا


فوق‌تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه قدرت سرایت کرونا 10 برابر آنفولانزاست، گفت: برخی از مردم قم برای سومین بار هم به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، دکتر مظفری فوق تخصص بیماری های ریه در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم درباره تغییرات ویروس کرونا در چندماه اخیر گفت: برخی از مردم برای سومین بار هم به این بیماری مبتلا شدند.

وی قدرت سرایت کرونا را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: با این وجود، مردم حساسیت خود را نسبت به این ویروس خطرناک از دست داده اند.

دکتر مظفری تصریح کرد: علاج و درمان این بیماری در دست مردم است و باید خودشان از هرگونه مسافرت، تجمعات و دورهمی ها بپرهیزند.

دکتر مظفری با اشاره به این نکته که هیچ کس مخالف عزاداری و مراسمات مذهبی نیست، افزود: به دلیل اینکه اینگونه مراسمات حتی پس از محرم و صفر، در ربیع الاول و ماه‌های پس از آن هم ادامه دارد، تنها و تنها مردم باید حضور خود را به حداقل برسانند.

این فوق تخصص بیماری های ریه، از وجود 200 نوع ویروس تنفسی سخن گفت و افزود: آنفولانزا و کرونا از خطرناکترین این ویروس ها هستند اما قدرت کرونا 10 برابر آنفولانزاست.

دکتر مظفری امکان ابتلای همزمان یک فرد به کرونا و آنفولانزا را در ماه‌های پیش رو رد کرد و گفت: تزریق واکسن آنفولانزا برای درمان کرونا موثر نیست اما تاح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فوق تخصص ریه: امکان ابتلای مکرر به ویروس کرونا/ قدرت سرایت کرونا 10 برابر آنفولانزا

فوق تخصص ریه: امکان ابتلای مکرر به ویروس کرونا/ قدرت سرایت کرونا 10 برابر آنفولانزا