مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:252020-09-27سياسي

جلسه استماع نامزد دیوان عالی آمریکا 21 مهر برگزار می شود


کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا که در کنترل جمهوریخواهان است، تاریخ برگزاری جلسه استماع نامزد پیشنهادی ترامپ را برای تصدی کرسی خالی مانده دیوان عالی، - 21 مهرماه اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لیندسی گراهام رییس جمهوریخواه کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا، با صدور بیانیه ای، زمان آغاز جلسات استماع قاضی امی بارت را روز 12 اکتبر (21 مهر) اعلام و مدت آن را سه تا چهار روز عنوان کرد.

خانم بارت گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای تصدی یکی از 9 کرسی دیوان عالی این کشور است که با مرگ روث گینسبرگ قاضی لیبرال، خالی مانده است.

هم اکنون پنج تن از قضات دیوان عالی آمریکا جمهوریخواه هستند و این دست ترامپ را برای اعمال تغییرات به نفع خود باز گذاشته حال آنکه اضافه شدن یک قاضی جمهوریخواه دیگر به این ترکیب، از این هم بیشتر خوشایند وی خواهد بود.

معرفی بارت از سوی رییس جمهور آمریکا در دوره ای حساس از تاریخ این کشور صورت می گیرد، زیرا ترامپ آشکارا صحت و درستی انتخابات پیش رو را به چالش کشیده و به صراحت اعلام کرده که در صورت شکست در انتخابات به انتقال مسالمت آمیز قدرت متعهد نخواهد بود.

ترامپ همچنین بارها تأکید کرده که لازم است تا پیش از روز انتخابات (سوم نوامبر 2020) همه 9 کرسی دیوان عالی پر شود چرا که در این صورت این مرج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه استماع نامزد دیوان عالی آمریکا 21 مهر برگزار می شود

جلسه استماع نامزد دیوان عالی آمریکا 21 مهر برگزار می شود