مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 04:502020-09-27سياسي

همزمانی داشتن پروانه وکالت و کارشناسی رسمی ممنوع است؟


در یکی از جدیدترین استعلام قضات از معاونت حقوقی قوه قضاییه ابهامات و سوالاتی پیرامون پروانه های وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری مطرح شده بود که نظریه مشورتی در این رابطه اخیرا صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اخیراً در یکی از استعلاماتی که قضات به معاونت حقوقی قوه قضاییه، سوالاتی پیرامون پروانه وکالت و کارشناسان دادگستری مطرح شده است.

در این استعلام آمده است که پیرو جلسه مورخ 1399/4/10 هیأت نظارت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در خصوص امکان دارا بودن هم زمان پروانه وکالت دادگستری و پروانه کارشناسی رسمی یا دو پروانه کارشناسی رسمی در دو رشته یا در یک رشته از این مرکز و کانون وکلای دادگستری نکاتی به شرح ذیل تقدیم می شود: 1- بر اساس قوانین مربوط به منع جمع مشاغل نظیر اصل یکصد و چهل و یکم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نیز قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل مصوب 1373 مجلس شورای اسلامی، اساساً کارشناسی رسمی دادگستری به عنوان شغل محسوب نشده است.

2- مطابق با تصریح ماده 33 قانون کانون کارشناسان رسمی دادگستری مصوب 1381 حتی کارمندان رسمی در بخش های دولتی نظیر مؤسسات و شرکت های دولتی یا نهادهای عمومی غیر دولتی نظیر شهرداری ها نیز امکان اخذ پروانه کارشناسی رسمی دادگستری و ارائه خدمت در این قالب را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزمانی داشتن پروانه وکالت و کارشناسی رسمی ممنوع است؟

همزمانی داشتن پروانه وکالت و کارشناسی رسمی ممنوع است؟