مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 21:452020-09-26اقتصادي

برداشت 273 هزار تن انگور از تاکستان های آذربایجان شرقی


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از برداشت 273 هزار تن انگور در در استان استان در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدباقر بی پروا در گفتگو با خبرنگاران سطح زیر کشت باغات غیر بارور انگور در آذربایجان شرقی را 261 هکتار و باغات بارور را 17هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: براساس برآوردهای اولیه میزان تولید انگور در سال جاری بیش از  305 هزار تن تولید بود که در اثر سرمازدگی، حدود 32 هزار تن محصول از بین رفت و میزان تولید انگور در سال جاری 273 هزار تن می باشد.

وی ادامه داد: حدود 15 درصد تولید معادل 41 هزار تن به صورت تازه خوری و مصارف محلی اعم از غوره و دوشاب مصرف می شود و 85 درصد بقیه معادل 232 هزار تن به کشمش کالیفرنی و تیزآبی تبدیل می شود.

بی پروا متوسط عملکرد انگور در آذربایجان شرقی را  18 تن در هکتار اعلام کرد و گفت: انگور و فرآورده های آن از جمله سبزه و کشمش یکی از اقلام صادراتی کشور محسوب می شود و آذربایجان شرقی از نظر سطح زیرکشت تولید انگور و فرآورده های آن جایگاه ویژه ای در کشور دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: حدود 90درصد تولید سال جاری معادل 59 هزار تن به کشمش کالیفرنی و حدود 10 درصد معادل هفت هزار تن به کشمش تیزابی و آفتابی تبدیل می شود که مجموع کشمش فرآو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 273 هزار تن انگور از تاکستان های آذربایجان شرقی

برداشت 273 هزار تن انگور از تاکستان های آذربایجان شرقی