مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 21:002020-09-26اجتماعي

علوم انسانی؛ مظلوم حتی در وزارت فخیمه آموزش و پرورش


در اهمیت علوم انسانی همین بس که در کشورهای توسعه یافته، نخبه ترین افراد در این رشته های تحصیل می کنند و بیشترین حقوق و دستمزدها نیز به شاغلان مرتبط با این رشته ها پرداخت می شود.

- در مقطع دکتری دانشگاه های آمریکا نیز، خود آمریکایی عمدتاً در رشته های علوم انسانی تحصیل می کنند و در مقابل، سهم بیشتری به دانشجویان مهاجر برای تحصیل در رشته های فنی و پزشکی می دهند.

عصر ایران؛ جعفر محمدی - در خبرها آمده بود که وزارت آموزش و پرورش می خواهد طلاب و روحانیون را برای تدریس علوم اجتماعی، تاریخ و ادبیات در مدارس استخدام کند.

نقد مفصلی در این باره در عصر ایران منتشر شده است ، لذا نمی خواهم در این مطلب دوباره نویسی کنم؛ بلکه می خواهم به این بهانه موضوع مهم تری را یاد آور شوم که به زعم من یکی از مباحث اصلی گفتمان توسعه در ایران است.

اگر بخواهیم یک تقسیم بندی کلی درباره علوم و رشته های تحصلیی در دنیای امروز داشته باشیم، با اندکی تساهل می توانیم سه گروه عمده را در نظر بگیریم: - علم بدن (رشته های مختلف پزشکی و پرستاری و نظایر این ها) - علم قوانین مادی جهان (رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی و مانند این ها) - علم روابط انسان با انسان و جهان پیرامون که مجموع آنها را تحت عنوان علوم انسانی می شناسیم مانند جامعه شناسی، روان شناسی، تعلیم و تربیت، فل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علوم انسانی؛ مظلوم حتی در وزارت فخیمه آموزش و پرورش

علوم انسانی؛ مظلوم حتی در وزارت فخیمه آموزش و پرورش