مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 14:102020-09-26اقتصادي

کاهش 40 درصدی مصرف آب بخش کشاورزی آذربایجان غربی


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 1393 تاکنون، کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق شده است.

- اکبر کرامتی در گفت وگو با خبرنگارفارس در ارومیه اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 1393 تاکنون، کاهش 40 درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و آزادسازی آن به سمت دریاچه ارومیه محقق و و صرفه جویی 124 میلیون مترمکعبی آب در مزارع و باغات استان با اجرای طرح های جامع باغبانی و زراعت انجام شده است.

وی با بیان اینکه مصرف آب در اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه در حدود 2 میلیارد و 400 میلیون متر مکعب است که با اجرای طرح ها در حال حاضر به 2 میلیارد و 100 میلیون متر مکعب کاهش یافته است، تصریح کرد: با این میزان صرفه جویی 290 میلیون مترمکعب در مصرف آب طی پنج سال اخیر با اجرای طرح های جامع مدیریت زراعت و باغبانی، مدیریت آب و خاک و برنامه های ترویجی در بخش کشاورزی صرفه جویی شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از روش های نوین بهره مند شده اند، عنوان کرد: در حوزه انتقال و توزیع شبکه از سال 1393 تاکنون 475 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته و منجر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی مصرف آب بخش کشاورزی آذربایجان غربی

کاهش 40 درصدی مصرف آب بخش کشاورزی آذربایجان غربی