مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 13:502020-09-26پزشكي

جهش کروناویروس می تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی اثر کند


به گفته دانشمندان، ویروس کرونا قابلیت این را دارد که با ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سازگار شود و کارایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی آنها را بی اثر کند.

- به گفته دانشمندان، ویروس کرونا قابلیت این را دارد که با ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی سازگار شود و کارایی آنها را تحت تاثیر قرار دهد و حتی آنها را بی اثر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، طبق نتایج یک مطالعه جدید، ویروس کرونا که به بیماری کووید-19 منجر می شود، ممکن است به نحوی جهش یافته باشد که مسری تر شده باشد.

علاوه بر این، طبق گفته های دیوید مورنز یک ویروس شناس و مشاور ارشد آنتونی فائوچی مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا(NIAID)، جهش های تصادفی کروناویروس جدید که در این مطالعه ذکر شده است، احتمالاً در واکنش به تلاش های جلوگیری کننده در مقیاس جمعی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی بوده باشد.

این مطالعه که هنوز منتظر بررسی همتا است، بیش از 5000 توالی ژنتیکی ویروس کرونا را شامل می شود که از چندین جهش مستمر رونمایی می کند و نشان داده است که یکی از آنها باعث افزایش سرایت ویروس می شود.

البته این مطالعه این جهش های مسری را با احتمال بالاتر مرگ یا تغییر نتایج بالینی ارتباط نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش کروناویروس می تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی اثر کند

جهش کروناویروس می تواند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را بی اثر کند