مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 09:452020-09-26دانش

در آینده می توان خانه های مریخی را با کیتین ساخت


محققان می گویند در آینده کیتین می تواند ماده ایده آلی برای ساخت سکونتگاه در مریخ باشد، چرا که تولید آن فقط به مقدار کمی انرژی نیاز دارد و همچنین تجهیزات تخصصی لازم ندارد.

- محققان می گویند در آینده "کیتین" می تواند ماده ایده آلی برای ساخت سکونتگاه در مریخ باشد، چرا که تولید آن فقط به مقدار کمی انرژی نیاز دارد و همچنین تجهیزات تخصصی لازم ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، مسابقه اعزام فضانوردان و سپس افراد دیگر به سیاره مریخ در حال برگزاری است و یافتن راه هایی برای ساخت و ساز سکونتگاه های ایمن در سیاره سرخ نیز مهم است.

اکنون تیمی از محققان دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور، مواد مبتنی بر کیتین (Chitin) را به عنوان بهترین گزینه برای ساخت ساختمان ها و ابزارها در مریخ پیشنهاد داده اند.

زیرا در این صورت، فضانوردان فقط به آوردن مواد از زمین به مریخ احتیاج دارند و بقیه مواد لازم مستقیماً از سیاره سرخ مانند استفاده از خاک آن تأمین می شوند.

کیتین یک ماده الیافی است که از دیواره سلولی در قارچ ها، اسکلت خارجی حشرات و سخت پوستان و همچنین فلس های ماهی ها و دوزیستان به وجود می آید.

کیتین پلیمر بلندی از n-استیل گلوکزامین، مشتقی از گلوکز است و در جانداران متنوعی یافت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در آینده می توان خانه های مریخی را با کیتین ساخت

در آینده می توان خانه های مریخی را با کیتین ساخت