مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:502020-09-26اقتصادي

این خانه، هم فال هم تماشا


بوم گردی به عنوان یکی از شاخه های صنعت گردشگری تقریباً 27 درصد سفرهای بین المللی را ‏دربرمی گیرد و چنانچه به صورت مناسب مدیریت شود، می تواند به اشتغال محلی، - فرصت های ‏توسعه بومی و حفظ محیط طبیعی منجر شود.

‏ یافته های پژوهشی نشان می دهد احداث اقامتگاه های بوم گردی در ایجاد و افزایش اشتغال، ارتقای سطح درآمد مردم و رونق اقتصادی جوامع محلی تأثیر مثبت و معناداری دارد.

اقامتگاه های بوم گردی در هر نقطه از ایران که باشند از آداب و سنن و شیوه زندگی اهالی این سرزمین نشان دارند و خاطرات دل نشینی برای میهمانانشان رقم می زنند.

در این میان توجه به گردشگری روستایی و تلاش برای گسترش بوم گردی می تواند از مهاجرت روستاییان به شهرها، تغییر کاربری اراضی کشاورزی و کاهش تولید بکاهد و به ایجاد فرصت های شغلی جدید و رونق اقتصادی بیانجامد.

ظرفیت های گردشگری استان همدان چنان غنی و ارزشمند است که به فعلیت رسیدنش همراه با ملاحظات محیط زیستی، می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور به همراه داشته باشد.

بزرگترین خانه بوم گردی همدان در دل سامن جای گرفته است کهن شهر سامن از دیرباز مسیر گردشگری مسافران داخلی و خارجی بوده و وجود شهر زیرزمینی سامن این منطقه را به قطب گردشگری ملایر تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این خانه، هم فال هم تماشا

این خانه، هم فال هم تماشا