مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:502020-09-26بين الملل

فرخی آخرین نفس هایش را اینجا کشید...


فرخی یزدی آخرین نفس هایش را در همین جا کشید، با تزریق سوزن هوا به زندگی اش پایان دادند و بعد از آن هرگز به یزد بازنگشت؛ اینجا سلول فرخی در زندان قصر تهران است.

- مکانی که این روزها از آن به عنوان موزه قصر در پایتخت کشورمان باد می شود، در سال های نه چندان دور، آخرین منزلگاه بسیاری از مخالفان حکومت جور وقت بود و فرخی یزدی شاعر دهان دوخته یزدی و از تاثیرگذاران دوره ی مشروطه نیز یکی از همین افراد بود، اسارت وی در این زندان واپسین روزهای زندگی اش را رقم زد به طوری که دیگر هیچ وقت به خانه بازنگشت و یزد بار دیگر روی فرخی را به خود ندید.

فرخی یزدی شاعر و روزنامه نگار آرمان گرا و مشروطه خواهی که در جایگاه نماینده مردم یزد در مجلس شورای ملی برای تحقق آرمان های خود می کوشید، در یکی از سلول های این زندان مخوف برای همیشه دار فانی را وداع گفت و ماماوران حکومتی وقت با تزریق سوزن هوا به زندگی اش پایان دادند.

آخرین منزلگاه فرخی یزدی که امروزه با عنوان سلول فرخی از آن یاد می شود، هم زمان با مرمت مجموعه تاریخی موزه قصر، مرمت و مجسمه ی این شاعر آزادی خواه یزدی در حین نوشتن آخرین اشعارش بر دیوار سلول برای یادبود نصب شده است.

در راهرویی به سمت آخرین منزلگاه شاعر دهان دوخته و آزادی خواه یزد قدم می زنم، دو ردیف سلول که روبروی هم قطار شده اند و درهای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرخی آخرین نفس هایش را اینجا کشید...

فرخی آخرین نفس هایش را اینجا کشید...