مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:452020-09-26اجتماعي

کشف گور تاریخی در روستای لنگریز کلاترزان کردستان


معاون میراث فرهنگی استان کردستان گفت: گور تاریخی در روستای لنگریز کلاترزان در کردستان کشف شد.

-  صابر وفایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: تیمی متشکل از هیات باستان شناسان اعزامی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارت مذکور، در محدوده سد در دست احداث نی آباد موفق به کشف گوری تاریخی شدند.

وی تصریح کرد: در نتیجه گمانه زنی آثار در معرض خطر واقع در محدوده سد در دست احداث نی آباد حد فاصل سنندج به شهرستان سروآباد و در محدوده ارضی روستای لنگریز هیاتی به سرپرستی دکتر شکوه خسروی موفق به کشف و کاوش گور تاریخی متعلق به دوره اشکانی شدند.

معاون میراث فرهنگی استان کردستان  خاطرنشان کرد: در سنت تدفین دوران اشکانی معمولا خمره ها نقش تابوت را ایفا می کردند و در گور مکشوفه و به تبع فرهنگ دوره اشکانیان جسد در داخل دو خمره و به موازات هم به شیوه طاق باز یا درازکش قرار داده شده است و با توجه به سرنیزه مکشوفه در زیر دنده ها به نظر می رسد جسد متعلق به شخصی بوده که بر اثر جراحت فوت شده باشد.

وفایی اظهار داشت: محققین باستانشناسی و سایر علوم میان رشته ای در حال حاضر، تحقیق و مطالعه بر روی بقایای اسکلت مکشوفه را آغاز و با اتمام مطالعه، نتیجه حاصله را در قالب گزارش و مقالات علمی منتشر خواهند نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف گور تاریخی در روستای لنگریز کلاترزان کردستان

کشف گور تاریخی در روستای لنگریز کلاترزان کردستان