مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:402020-09-26اقتصادي

چگونگی تعیین هزینه تعویض پول های کهنه و پاره


طبق اعلام بانک مرکزی سالانه بیش از 700 میلیون برگ اسکناس از چرخه اقتصادی کشور خارج می شود که برای جمع آوری، امحا و چاپ مجدد آن ها مبلغی معادل 12 میلیارد تومان از بودجه کشور خرج می شود.

- در این بین باید بدانید اینگونه اسکناس های آسیب دیده در چه مکانی، طی چه فرآیند و شرایطی ارزش گذاری می شوند؟  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالانه بیش از 700 میلیون برگ اسکناس به دلیل نگهداری نامناسب چون سوختگی، پارگی، آغشته شدن به جوهر یا سایر مواد و.

از گردونه معاملات مردم خارج می شود که هزینه 12 میلیاردی جمع آوری، امحا و چاپ مجدد آن از جیب مردم به شکل مالیات پرداخت می شود.

در این بین، این سوال مطرح می شود که چه بر سر پول های آسیب دیده و ناقص می آید؟ آیا آن ها از مبادلات روزمره خارج می شوند و دیگر هیچ گونه ارزش مالی ندارند؟ آنطور که بانک مرکزی می گوید فرآیند ارزش گذاری و پرداخت بهای اسکناس ها و ایران چک های آسیب دیده در شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور و در باجه ای که به این منظور در ساختمان فردوسی بانک مرکزی در نظر گرفته شده است، انجام می شود.

همه بانک ها پول های کهنه را تعویض می کنند همچنین، تعویض اسکناس ها و ایران چک های کهنه و فرسوده در کلیه شعب بانک های کشور انجام می شود اما پرداخت بهای اسکناس ها و ایران چک های کهنه و فرسوده مشروط به موجود بودن تمام سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی تعیین هزینه تعویض پول های کهنه و پاره

چگونگی تعیین هزینه تعویض پول های کهنه و پاره