مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-26سياسي

ثبت ملی دو محوطه دوران مقدس در شوش


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان شوش، از ثبت ملی محوطه یادمانی جبهه شوش(غرب کرخه) و حمام پادگان لشگر 25 کربلای شوش در روستای خماط بخش شاوور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از شوش، رضا چنانی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: با تشخیص شورای ملی ثبت آثار و ستاد مرکزی راهیان نور 25 اثر و مکان با محتوای دفاع مقدس از هفت استان کشور در فهرست آثار واجد ارزش تاریخی و فرهنگی قرارگرفتند که دو منطقه از شوش نیز در این فهرست قرار دارد.

وی افزود: از شهرستان شوش منطقه جنگی فتح المبین و فکه، محوطه یادمانی جبهه شوش(غرب کرخه) و حمام پادگان لشگر 25 کربلای شوش در روستای خماط بخش شاوور، در این لیست قرار دارند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوش گفت: : دو اثر تاریخی ثبت جهانی و حدود 40 اثر ثبت ملی دیگر نیز در این شهرستان وجود دارد.

چنانی ادامه داد: این آثار از استان های خوزستان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بوشهر، ایلام و کرمانشاه با اجماع نظر اعضا، واجد ارزش ثبت در فهرست آثار تاریخی و فرهنگی تشخیص داده شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی دو محوطه دوران مقدس در شوش

ثبت ملی دو محوطه دوران مقدس در شوش