مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-26اقتصادي

نرخ خرید تضمینی گندم بسیار پایین است/ دولت به کشاورز خارجی یارانه می پردازد


رییس مجمع تشکل های کشاورزی کشور با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم که امسال شورای اقتصاد تعیین کرده بسیار پایین بوده و توجیه اقتصادی ندارد، - مسعود اسدی رییس مجمع تشکل های کشاورزی کشور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت خرید تضمینی گندم امسال دولت تعیین کرده است را بسیار پایین خواند و گفت: اگر در قیمتی که توسط دولت اعلام شده بازنگری نشود، برای کشاورزان کشت این محصول استراتژیک توجیه اقتصادی ندارد و آنها این محصول را بسیار کمتر می کارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، امسال شورای اقتصاد نرخ خرید تضمینی گندم را کیلویی 4 هزار تومان اعلام کرد که دولت موظف شده است در کشت آینده از کشاورزان خریداری کند.

قیمت سال گذشته کیلویی 2 هزار و 500 تومان بود.

در حقیقت نرخ تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در هر کیلو هزار و 500 تومان افزایش یافته است.

اسدی گفت: اقدام عجولانه دولت در تعیین نرخ گندم به رغم این که مجلس سازوکاری را طراحی کرده بود تا در سال جهش تولید با تعیین نرخ مناسب شاهد رضایت کشاورزان باشیم، اما اقدام شورای اقتصاد در تعیین قیمت عجولانه و پایین خلاف منافع ملی است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته دولت نرخ خرید تضمینی را 6 ماه با تأخیر اعلام می کرد، اما امسال به محض این که قرار شد شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شود، شورای اقتصاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ خرید تضمینی گندم بسیار پایین است/ دولت به کشاورز خارجی یارانه می پردازد

نرخ خرید تضمینی گندم بسیار پایین است/ دولت به کشاورز خارجی یارانه می پردازد