مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:102020-09-26اقتصادي

تور نمایشگاهی چیست؟


تجاری بسیاری در سراسر دنیا هستیم که از آن می توان به نمایشگاه ، گردهمایی ، سمینار، کنفرانس ، میتینگ ، سمپوزیوم و همایش اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام ایوار، این دست رویدادها که شرکت کنندگان زیادی از کشورهای مختلف جهان در آن حضور می یابند، به شاخه ای در صنعت گردشگری مشهور است که در انگلیسی به آن کلمه ی مایس (MICE) اطلاق می شود و در ایران عموما آن را با نام تورهای نمایشگاهی یا تورهای تجاری می شناسند.

نام MICE که از حروف اول کلمات Meetings به معنی نشست ها و اجلاس ها، Incentives به معنی انگیزه ها و محرک ها، Conferences به معنی کنفرانس ها و Exhibitions به معنی نمایشگاه ها تشکیل شده است، تعبیر جامع تری از این نوع تور به دست می دهد.

این صنعت خدماتی از ادغام تجارت، حمل ونقل، سرمایه گذاری های مالی و مسافرت در دهه های اخیر به وجود آمده است.

در واقع هرآنچه که موضوع ملاقات با طرف های کاریِ شرکت کننده در همایش های معتبر، بازدید از نمایشگاه‎ های بین المللی یا سفرهای تشویقی است، در زمره ی این نوع تورهای خاص قرار می گیرد که شاید در فارسی به آن عنوان تورهای نمایشگاهی اطلاق شود ولی ممکن است گرایش های دیگری هم به خود بگیرد.

- تورهای نمایشگاهی چه تفاوتی با تورهای توریستی دارند؟ بدنه ی یک سفر خاص کاری، نمایشگاهی یا تجاری الفبای یک سفر توریستی را دربر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تور نمایشگاهی چیست؟

تور نمایشگاهی چیست؟