مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:552020-09-26اقتصادي

جزییات تغییر سن بازنشستگی/ باید رابطه ای میان امید به زندگی و سن بازنشستگی باشد


نایب رییس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: در صورت اجرایی شدن این قانون شامل حال بیمه شدکان جدید و افراد کم سابقه می شود.

- علی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است یا خیر گفت: بله افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون تأمین اجتماعی در سال 54 به تصویب رسیده است، گفت: زمانی که قانون تأمین اجتماعی تصویب می شد سن امید به زندگی 58 سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی 55 سال با 30 سال سابقه و یا 60 سال با کمتر از 30 سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم ها 75 سال و در آقایان 73 سال است.

نایب رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یعنی امید به زندگی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است.

در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم.

یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی های پیش از موعد و… این سن را پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تغییر سن بازنشستگی/ باید رابطه ای میان امید به زندگی و سن بازنشستگی باشد

جزییات تغییر سن بازنشستگی/ باید رابطه ای میان امید به زندگی و سن بازنشستگی باشد