مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:452020-09-26اقتصادي

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است/ بیمه ها همراهی کنند


رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 90 درصد از اراضی کشاورزی استان فاقد بیمه است که باید برای بهبود جهشی این روند، اقدامات موثری با همراهی بیمه ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: همه ساله خسارت قابل توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می شود که در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان در جهت مقابله و کاهش حجم خسارت وارده به این بخش ضروری است.

جلیلی بیان کرد: سال زراعی گذشته میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی در مقایسه با سطح زیر کشت، در حدود 10 درصد بود که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت 850 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته، گفت: طبق پیش بینی های اداره کل هواشناسی، میزان بارندگی در اوایل سال زراعی جدید در حدود 10 درصد کمتر از نرمال خواهد بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشاورزان خواست با کشت به موقع محصول، نسبت به بیمه محصولات خود توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز خسارت از مشوق های حمایتی دولت بهره مند شوند.

جلیلی عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی را یک چالش مهم در مسیر توسعه فرهنگ بیمه کشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است/ بیمه ها همراهی کنند

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است/ بیمه ها همراهی کنند