مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:402020-09-26اقتصادي

تاثیر کرونا بر ورزشکاران جهان


ظهور بیماری همه گیر کووید19 تاثیرات مختلفی بر ورزشکاران در سراسر دنیا داشته که برخی از این اثرات مثبت و برخی منفی تلقی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» به نقل از ایسنا، از اواسط مارس 2020 که تمام ورزش های حرفه ای در سرتاسر جهان در حال آمادگی و برنامه ریزی عملکردی برای المپیک بودند، ورزش به عنوان یک کسب و کار تجاری با مشاهده تعطیلی های قریب الوقوع و ناتوانی ورزشکاران، مدیران، مربیان و مشاوران روانی برای تداوم ایفای نقش خود در سازمان های مربوطه با یک تغییر جهت آنی مواجه شد.

نتیجه فزونگر این تعطیلی و توقف ناگهانی و یا ورود به مرحله بحران، بروز مشکلات روانشناختی و هیجانی در ورزشکاران و مربیان بود، همچنین در سطح جمعیت عمومی که ورزشکاران نیز جزیی از آن محسوب می شوند، تعداد موارد خشونت خانگی، خودکشی و تعصب ها و سرسختی های غیرمنطقی افزایش یافت.

با توجه به چالش های مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در سرتاسر جهان، در روانشناسی ورزشی-فرهنگی مطالب زیادی در مورد تفاوت در رویکردهای جمعی و فردی در داخل فرهنگ ها و بین فرهنگ ها منتشر شده است، با این وجود یکی از رایج ترین مشکلات این بود که هر ورزشکار برای کنار آمدن با انزوای اجتماعی خود رویکردی منحصر به فرد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر ورزشکاران جهان

تاثیر کرونا بر ورزشکاران جهان