مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:152020-09-26اقتصادي

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است، گفت: 90 درصد از اراضی کشاورزی استان فاقد بیمه است که باید برای بهبود جهشی این روند، - رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 90 درصد از اراضی کشاورزی استان فاقد بیمه است که باید برای بهبود جهشی این روند، اقدامات موثری با همراهی بیمه ها صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از 90 درصد اراضی زیر کشت کشاورزی فاقد بیمه، مجموع 730 هزار هکتار اراضی زراعی استان 55 هزار هکتار و از 120 هزار هکتار باغ های موجود، 25 هزار هکتار آن در سال زراعی گذشته تحت پوشش بیمه بود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: همه ساله خسارت قابل توجهی ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی استان وارد می شود که در این راستا مشارکت بهره برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه سازی کشاورزان در جهت مقابله و کاهش حجم خسارت وارده به این بخش ضروری است.

جلیلی بیان کرد: سال زراعی گذشته میزان سطح بیمه محصولات زراعی و باغی و دامی در مقایسه با سطح زیر کشت، در حدود 10 درصد بود که باید کشاورزان و دامداران در خصوص بیمه محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به خسارت 850 میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته، گفت: طبق پیش بینی های اداره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است

فقط 10 درصد اراضی کشاورزی آذربایجان غربی بیمه است