مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 04:452020-09-26سياسي

شلاق یا حبس، مجازاتی برای تهدید دیگران


قانون گذار نسبت به جرم تهدید و تأثیر آن بر جامعه واکنش نشان داده و به همین دلیل برای مرتکب این جرم مجازات هایی مانند ضربه شلاق و جتی زندان در نظر گرفته شده است.

- ایسنا/لرستان یک وکیل دادگستری گفت: قانون گذار نسبت به جرم تهدید و تأثیر آن بر جامعه واکنش نشان داده و به همین دلیل برای مرتکب این جرم مجازات هایی مانند ضربه شلاق و جتی زندان در نظر گرفته شده است.

رضا جودی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که تهدید یعنی اینکه یک نفر دیگری را به اینکه نسبت به او یک عمل بد و نامشروع انجام دهد بترساند، اظهار کرد: این عمل بد و نامشروع می تواند ترساندن از به قتل رساندن، آسیب جسمی زدن، بُردن آبرو و مواردی از این دست باشد که باعث می شود طرف مقابل بترسد و دچار رُعب و وحشت شود.

وی ادامه داد: قانون گذار نسبت به این جرم و تأثیر آن بر جامعه واکنش نشان داده و به همین مناسبت برای مرتکب جرم تهدید مجازات هایی نیز در نظر گرفته شده است.

جودی عنوان کرد: درصورتی که تمام شرایط تحقق جرم تهدید به وقوع بپیوندد و شکل بگیرد، به گونه ای که قابلیت اثبات داشته باشد، قانون گذار مجازات را بر چنین عملی بار خواهد کرد که مجازات جرم تهدید در ماده 669 قانون مجازات اسلامی مشخص شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلاق یا حبس، مجازاتی برای تهدید دیگران

شلاق یا حبس، مجازاتی برای تهدید دیگران