مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 21:252020-09-25سياسي

تندیس هایی که حس شرمساری را برمی انگیزند! + تصاویر


معاون امور هنری با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به مجسمه سازی و تندیس پردازی برای معرفی چهره های شاخص و افتخارات کشورمان، در این باره از تندیس های ساخته شده برای سردار شهید قاسم سلیمانی که در شهرهای مختلف کشور نصب شده اند، - انتقاد کرده است.

سید مجتبی حسینی در این راستا، یادداشتی با عنوان تندیس هایی که حس شرمساری را برمی انگیزند نوشته و اختصاصی در اختیار ایسنا قرار داده است.

او در بخشی از این یادداشت آورده است: قریب سالی می گذرد از پرواز علمدار دوران، از قهرمانِ ملی و مردستان فروتن همروزگارمان شهید حاج قاسم سلیمانی، در این یک سال گوییا می خواهیم بخشی از کاستی های گذشته را جبران کرده و قدرشناسی خود را از این شهید بزرگوار نشان دهیم.

پاره ای ازین قدرشناسی ها در قالب ساخت تندیس یادمان نمود می یابد.

در شهرهای مختلف یکی پس از دیگری از تندیس هایی رونمایی می شود که بیش از احساس قدردانی، حس شرمساری را در مخاطب برمی انگیزد.

تندیس هایی که گاه بهانه تاختن دشمن و عیب جویی منکران می شود.

نمونه ای از تندیس های ساخته شده برای سردار شهید قاسم سلیمانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این یادداشت با یادآوری نام هنرمندان مطرح کشور در حوزه مجسمه سازی، از جمله ابوالحسن صدیقی، آورده است: در ایران تندیس سازی به سیاقی که می شناسیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندیس هایی که حس شرمساری را برمی انگیزند! + تصاویر

تندیس هایی که حس شرمساری را برمی انگیزند! + تصاویر