مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 19:002020-09-25سياسي

وجه تمایز موسیقی دفاع مقدس محتوای آن است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین دی پیر پژوهشگر و کارشناس موسیقی، ارزیاب دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما، مترجم متون درسی موسیقی در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو با موضوع موسیقی دفاع مقدس گفت: - ارزیاب دفتر موسیقی سازمان صداو سیما، در رادیو گفتگو عنوان کرد: موسیقی دفاع مقدس تابع محور کلام و مضمون است و وجه تمایز این موسیقی بر سایر مقالب های موسیقی محتوای آن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین دی پیر پژوهشگر و کارشناس موسیقی، ارزیاب دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما، مترجم متون درسی موسیقی در برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو با موضوع موسیقی دفاع مقدس گفت: از همان آغاز دفاع مقدس این نوع موسیقی در حیطه های مختلف شکل گرفت البته این موسیقی ریشه در موسیقی حماسی ضرب زورخانه ای دارد.

وی ادامه داد: گروه های سرود آموزش و پرورش و نیرو های نظامی با سرود های مارش وپیروزی در کنار صداو سیما خط تولید آثار موسیقی دفاع مقدس بودند و در این زمان گروه های آزادی همچون عارف و شیدا هم وارد این عرصه شده و آثار شاخصی را عرضه کردند.

دی پیر به بخش دیگری از شکل دهندگان موسیقی دفاع مقدس که کمتر شنیده شدند اشاره کرد و گفت: گروه های سرودی که در اردوگاه های رژیم بعثی عراق تشکیل شد و سرود های جبهه ها بخش های دیگری از موسیقی دفاع مقدس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجه تمایز موسیقی دفاع مقدس محتوای آن است

وجه تمایز موسیقی دفاع مقدس محتوای آن است