مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 09:252020-09-25اقتصادي

قیمت گوشت متعادل شد/ واردات برنج تاثیری بر قیمت برنج داخلی ندارد


حذف گوشت قرمز از فهرست دریافت ارز 4200 تومانی، منجر به افزایش تولید داخل و متعادل شدن گوشت قرمز و جلوگیری از رشد شتابان قیمت این کالا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، هم اکنون که در فصل برداشت برنج داخلی قرار داریم افزایش قیمت برنج داخلی حدود یک درصد زمان مشابه سال قبل بوده است، اظهار داشت: پیش بینی می شد تغییر نرخ ارز مرجع برای واردات برنج از برنج دولتی به ارز نیمایی، قیمت این کالا را در سبد معیشتی مردم به صورت غیر متعارف بالا ببرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و قیمت برنج در بازار نشان داد که درآمد سرانه مردم می تواند ترمزی برای افزایش نرخ کالاهایی باشد که بخشی از آن در داخل تولید می شود و بخشی از خارج کشور وارد می شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار در خصوص تغییر نرخ ارز مرجع واردات برنج نیز گفت: اقتصاددانان زیادی اعتقاد داشتند که باید ارز تک نرخی ایجاد شود و ارز یارانه ای حذف گردد که مشابه این سیاست در کالاهایی نظیر شکر و گوشت قرمز نیز جواب خوبی داده است.

وی افزود: زمانی که گوشت قرمز با ارز 4200 تومانی عرضه می شد صف خرید ایجاد می شد و بخش زیای از مردم هم دستشان به گوشت یارانه ای نمی رسید، چون واردات پاسخگوی نیاز یارانه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گوشت متعادل شد/ واردات برنج تاثیری بر قیمت برنج داخلی ندارد

قیمت گوشت متعادل شد/ واردات برنج تاثیری بر قیمت برنج داخلی ندارد