مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 05:552020-09-25پزشكي

بیماری زایی کرونا افزایش یافته است/استان زنجان شهر سفید ندارد


معاون علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری کرونا بسیار هوشمند و صادق است، گفت: بیماری زایی کرونا در استان افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر استان بیش از چهار تا پنج برابر افزایش یافته است و در این میان تنها راه قطع زنجیره کرونا رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه های هدف در کشور توزیع نشده است، ابراز داشت: زنجان مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت 6 ماه تا یکسال در این استان انبار می شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه مشکلی در تأمین واکسن اختلال بوجود می آید.

صایینی گفت: در مرکز تأمین و توزیع واکسن شمالغرب کشور دقت و توجه ویژه ای لحاظ می شود و زنجان به لحاظ وجود این مرکز جزو چهار نقطه کشور است.

وی تصریح کرد: فردی که ایمنی کامل در برابر بیماری آنفلوانزا داشته باشد، هیچ تأثیری بر بیماری کروناندارد و مردم اشتباه نکنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه بیماری آنفلوانز به نوع A و B تقسیم بندی می شود، افزود: در نوع اول، شایع ترین آن H1N1 و H3N2 و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری زایی کرونا افزایش یافته است/استان زنجان شهر سفید ندارد

بیماری زایی کرونا افزایش یافته است/استان زنجان شهر سفید ندارد