مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 12:052020-09-24ورزشي

4000 نوزاد در قزوین غربالگری شنوایی شدند


در حال حاضر پنج بیمارستان در استان قزوین در حوزه غربالگری شنوایی نوزادان فعالیت می کنند، در نیمه اول سال جاری 4000 نوزاد در این طرح غربال و 35 نوزاد مشکوک شناسایی شدند.

- ایسنا/قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در حال حاضر پنج بیمارستان در استان قزوین در حوزه غربالگری شنوایی نوزادان فعالیت می کنند، در نیمه اول سال جاری 4000 نوزاد در این طرح غربال و 35 نوزاد مشکوک شناسایی شدند.

علیرضا وارثی در همایش تقدیر از ملی پوشان ورزشی، ورزشکاران المپیکی و ورزشکاران ملی ناشنوا و کم شنوا که امروز پنج شنبه 3 مهر ماه در کانون ناشنوایان استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: زبان و گوش دو عامل مهم اندیشیدن هستند و در علم وجود این دو عامل باعث پیشرفت می شود، افرادی که دچار ناشنوایی هستند از این موهبت برخوردار نیستند اما شاهد هستیم که علی رغم محدودیت ها پیشرفت های خوبی در عرصه های مختلف داشتند.

وی افزود: خانواده های جامعه هدف ما در حوزه بهزیستی عمدتاً نسبت به توانمندی فرزندانشان آگاه نیستند اما سمن ها می توانند کمک خوبی در رشد و بالندگی این افراد داشته باشند، در حال حاضر تعداد معلولین ناشنوا در استان قزوین 5352 نفر است که از این تعداد 2197 نفر زن و 3155 نفر مرد هستند، همچنین تعداد ناشنوایان مستمری بگیر بهزیستی استان قزوین 4668 نفر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4000 نوزاد در قزوین غربالگری شنوایی شدند

4000 نوزاد در قزوین غربالگری شنوایی شدند