مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-24بين الملل

توافق اولیه فلسطینی ها در ترکیه برای برگزاری انتخابات


یک روزنامه سعودی نوشت، مذاکره کنندگان فتح و حماس در استانبول بر سر برگزاری انتخابات به توافق اولیه دست پیدا کرده اند و یک عضو فتح نیز این خبر را تأیید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه سعودی الشرق الاوسط به نقل از منابع فلسطینی نوشت، مذاکرات فتح و حماس در استانبول درباره برگزاری انتخابات در فلسطین در فضایی بسیار مثبت ادامه دارد و توافق اولیه برای برگزاری انتخابات تدریجی بر اساس نظام تناسبی حاصل شده است.

این منابع تأکید کردند: مقامات دو جنبش فتح و حماس بر حصول توافق طی مدتی کوتاه اصرار دارند و توافق کلی برای صادر کردن دستور ریاستی توسط محمود عباس (ریاست تشکیلات خودگردان) طی ده روز به دست آمده است.

در ادامه این گزارش به نقل از منابع یاد شده آمده است، عباس در سخنرانی خود در جلسه (مجازی) مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه (فردا) قصد خود برای برگزار انتخابات با هدف پایان دادن به اختلافات و وحدت سازمان ها و قانون فلسطینی را اعلام خواهد کرد.

الشرق الاوسط افزود، محمود عباس خبرهای مثبتی از مذاکرات کنونی در استانبول دریافت کرده و این بار تفاهمی واضح میان مذاکره کنندگان فتح حماس درباره اهمیت کنار گذاشتن اختلافات دیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق اولیه فلسطینی ها در ترکیه برای برگزاری انتخابات

توافق اولیه فلسطینی ها در ترکیه برای برگزاری انتخابات