مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 09:402020-09-24سياسي

نمایش 40 قطعه عکس با مضمون عاشورا و آیین های محرم


40 قطعه عکس و کارت پستال با مضمون عاشورا و برگزاری آیین های محرمی در دوره قاجار با عنوان «نمایشگاه گذر عکس عاشورایی» به نمایش در آمدند.

- 40 قطعه عکس و کارت پستال با مضمون عاشورا و برگزاری آیین های محرمی در دوره قاجار با عنوان نمایشگاه گذر عکس عاشورایی به نمایش در آمدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد چایچی - عضو هیئت علمی پژوهشگاه و سرپرست طرح - در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه هیچ رویداد تاریخی مانند حماسه کربلا فکر و ذهن ایرانی ها را به خود مشغول نداشته، بیان کرد: طی 1400 سال، ایرانیان برای پاسداشت این رویداد عظیم هر سال مراسم و سنت هایی را در این دو ماه به جا آورده اند و یاد و خاطره قیام امام حسین (ع) و یارانش را زنده نگه داشته اند.

او با بیان این که پیروزی نور بر تاریکی در این میان در فرهنگ و هنرهایی مانند ادبیات، کتابت، نقاشی و فلزکاری تجلی پیدا می کرد،افزود: پس از ورود صنایع تمدنی جدید به ایران در دوره قاجار مانند عکاسی و چاپ مصور و مسافرت بیشتر شرق شناسان و فرستادگان غربی به ایران و گسترش ارتباط ایران با کشورهای اروپایی ثبت و ضبط ، نمایش و معرفی این حماسه و مراسم آن به جهانیان ابعاد جدید و گسترده تری یافت.

وی با اشاره به اینکه امروزه تصاویر این مراسم که در دوران قاجار و پهلوی گرفته شده اند در مهمترین آرشیوها و کتابخانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش 40 قطعه عکس با مضمون عاشورا و آیین های محرم

نمایش 40 قطعه عکس با مضمون عاشورا و آیین های محرم