مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 08:452020-09-24اقتصادي

ویترین زرشک در سفارتخانه های ایران راه اندازی می شود؟


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نامه ای از وزارت امور خارجه کشور خواسته است برای توسعه صادرات زرشک در سفارتخانه های ایران، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان در نامه ای از وزارت امور خارجه کشور خواسته است برای توسعه صادرات زرشک در سفارتخانه های ایران، ویترین زرشک راه اندازی شود تا این محصول به مشتریان خارجی بیشتر شناسانده شود و متقاضیان خارجی خرید این محصول افزایش یابد که گویا وزارت امور خارجه نیز با این درخواست موافقت کرده است.

غلامرضا قوسی اظهار کرد: سالانه حدود 22 هزار تن زرشک خشک در استان تولید می شود و بر حسب میزان تولید، مقدار کمی محصول زرشک خراسان جنوبی به بازارهای جهانی راه می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، وی افزود: بیش از 16 هزار و 726 هکتار از سطح زیرکشت باغات استان مربوط به محصول زرشک است که سالانه 22 هزار تن محصول از این باغات برداشت می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه سالانه 6600 تن محصول زرشک در استان بسته بندی و 2770 تن فرآوری می شود، بیان کرد: سالانه کمتر از دو درصد زرشک خراسان جنوبی صادر و بیشتر محصول زرشک در داخل کشور مصرف می شود که به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویترین زرشک در سفارتخانه های ایران راه اندازی می شود؟

ویترین زرشک در سفارتخانه های ایران راه اندازی می شود؟