مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-24سياسي

«حاج نادعلی» هم جنگید، هم مداحی کرد، هم 3 پسرش را داد


حاج نادعلی کربلایی از مداحان مشهوری است که هم خود رزمنده بود و هم سه فرزندش محسن، مجید و حسین در دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

کربلایی به اخلاص فراوان شهره است، - محمد بازوبند از شاگردان نادعلی کربلایی مهر تو را به عالَم امکان نمی دهم اشعار نادعلی کربلایی در میان مداحان، بسیار مشهور است، اما شاید نوحه ای که خود بارها برزبان جاری می کرد، جذابیت خاصی داشته باشد.

حاج محمد بازوبند از مداحان پیشکسوت و از پامنبری ها و شاگردان مرحوم نادعلی کربلایی می گوید: حاجی کتاب های شعر و مداحی زیادی نوشته است و به شعرهایش خیلی علاقه داشت؛ چون آنها را هدیه امام حسین (ع) می دانست.

از میان شعرهایی که گفته بود، بارها می شنیدم که شعرهایی را زمزمه می کند، اما این ها را بیشتر از او شنیده بودم: مهر تو را به عالَم امکان نمی دهم/ این گنج پربهاست من ارزان نمی دهم/ نام تو را به نزد اجانب نمی برم/ چون اسم اعظم است به دیوان نمی دهم یا هر روز زنم بوسه به خاک قدمت/ چون تربت تو مُهر نماز است حسین .

مرحوم نادعلی کربلایی در کنار مرحوم حاج امیر سعیدی نیا (بنیانگذار هیأت مادر) و مرحوم حاج علی بهاری، از پیرغلامان خوشصدای و خوانندگان رادیو ایران کپی کاربنی کربلایی از روی نوحه ها در دوران دفاع مقدس و پس از آن جلسات یادواره و بزرگداشت شهدا برگزار می شد که نادعلی کربلایی یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حاج نادعلی» هم جنگید، هم مداحی کرد، هم 3 پسرش را داد

«حاج نادعلی» هم جنگید، هم مداحی کرد، هم 3 پسرش را داد