مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 08:202020-09-24اقتصادي

رتبه اول مازندران در ضریب کشت کشاورزی


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید 75 نوع محصول در استان گفت: مازندران رتبه اول ضریب کشت را در کشور دارا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین نگهدار پیش ازظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه 75 نوع محصول در دو میلیون و 163 هزار هکتار از مزارع استان تولید می شود، افزود: مازندران از نظر ضریب کشت در کشور رتبه اول را دارا است.

وی ضریب کشت در استان را 1.

4 درصد و دوبرابر میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: سالانه بیش از هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که در تولید 20 محصول رتبه برتر کشوری را دارا هستیم.

وی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی را در استان 2.

9 درصد ذکر کرد و درباره صادرات محصولات از جمله مرکبات گفت: سال قبل 135 هزار تن پرتقال و 160 هزار تن کیوی به کشورهای مختلف از جمله سی آی اس و همسایه صادر شده است.

نگهدار ارزش میزان صادرات مرکبات و کیوی استان را طی سال گذشته 171 میلیون دلار بیان کرد و گفت: در حال حاضر 23 درصد اشتغال و 26.

7 درصد تولید ناخالص استان مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی مازندران درباره پرداخت تسهیلات نیز گفت: در سال جاری بیش از چهار هزار و 357 میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و 440 نفر پرداخت شد این درحالی که سال قبل بیش از 51 هزار نفر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه اول مازندران در ضریب کشت کشاورزی

رتبه اول مازندران در ضریب کشت کشاورزی