مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 08:152020-09-24اقتصادي

کشت پیازچه زعفران در اراضی شهرستان اهر


مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر از کشت پیازچه زعفران در شش هکتار از اراضی شهرستان در سال زراعی 99-98 خبر داد.

- محمد اسدی در حاشیه بازدید از مزارع در حال کشت زعفران در اراضی روستای نقاره کوب شهرستان اهر، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال مولد، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش درآمدبهره برداران و صادرات غیرنفتی و با توجه به نیاز آبی کم این محصول و لزوم تغییر الگوی کشت، کارشناسان و مروجان این مدیریت، ترویج کشت گیاهان دارویی زعفران و گل محمدی را در برنامه خود قرار دادند.

وی افزود: خوشبختانه روز به روز به علاقمندان کشت این محصول افزوده می شود و در حال حاضر حدود شش هکتار از اراضی شهرستان بدون استفاده از اعتبارات نهال یارانه دار و تسهیلات رایگان زیرکشت رفته است.

وی گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران شهرستان بالغ بر 12 هکتار بوده و میانگین عملکرد آن در واحد سطح چهار کیلوگرم در هکتار بوده و در برخی از مزارع زعفران کاران پیشرو 10 کیلوگرم در هکتار نیز برداشت می شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اسدی از کشاورزان خواست با توجه به اندک زمان باقی مانده برای کشت این محصول جهت راهنمایی در خصوص تهیه پیازچه و نحوه کشت به مدیریت و مراکز جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پیازچه زعفران در اراضی شهرستان اهر

کشت پیازچه زعفران در اراضی شهرستان اهر