مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 07:552020-09-24سياسي

ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی با تداوم تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو


سندیکای صاحبان صنایع داروی انسانی ایران در نامه ای به رییس کمیسیون بهداشت مجلس، تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو را عامل ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی کشور و کمبود داروهای تولید داخل دانستند و خواستار حذف این ارز شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در نامه ای به رییس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به معایب فراوان تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو، خواستار حذف این ارز شدند.

متن کامل این نامه در ادامه آمده است: جناب آقای دکتر شهریاری ریاست محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با سلام و احترام ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شبانه روزی جنابعالی و مجموعه نمایندگان خانه ملت، همانطوریکه مستحضرید فرآیند تخصیص و تامین ارز دولتی نرخ (42000 ریال) مشکلات زیادی را هم در فرآیند تخصیص و هم ایجاد زمینه فساد را فراهم نموده.

از طرف دیگر افزایش مؤلفه های مؤثر بر تولید از قبیل هزینه های جاری(حقوق و دستمزد، استهلاک، مواد جانبی و بسته بندی، آب و برق و .

) بهای تمام شده تولید را سرسام آور افزایش داده و تامین ارز دولتی نه تنها پوشش تمام مولفه ها را نداشته، بلکه باعث تعطیلی و ورشکستگی کارخانجات داروسازی، بیکاری نیروهای شاغل و نهایتا کمبود داروهای تولید داخل خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی با تداوم تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو

ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی با تداوم تخصیص ارز 4200 تومانی به دارو