مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 07:152020-09-24سياسي

اشعار عاشورایی از رموز ماندگاری واقعه کربلاست


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی سرودن شعر عاشورایی را جهاد و همراهی با قیام امام حسین (ع) توصیف کرد و افزود: اشعار عاشورایی از رموز ماندگاری و جاودانگی واقعه کربلاست.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی سرودن شعر عاشورایی را جهاد و همراهی با قیام امام حسین (ع) توصیف کرد و افزود: اشعار عاشورایی از رموز ماندگاری و جاودانگی واقعه کربلاست.

حجت الاسلام عباس دانشی شامگاه چهارشنبه دوم مهرماه در همایش شعرعاشورایی که در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، اظهار کرد: برپایی رویداد همایش شعر عاشورایی در ایام عزای شهادت امام حسین(ع) و همزمان با حرکت اثربخش کاروان کربلا از کربلا به کوفه، از کوفه به شام و از شام به کربلا و مدینه یک حرکت اثربخش و ارزنده است.

وی بیان کرد: عاشورا در یک نیم روز از گوشه ناآشنای جغرافیای آن روزگار در سرزمین کربلا اتفاق افتاد و خیال یزیدیان بر این بود که همه چیز با شهادت امام حسین(ع) و یارانش تمام شد اما مکانیسم خاصی در این قیام نیم روزه قرار داده شد و آن تکرار پیام قیام سیدالشهدا(ع) و اشک و حزن زنده کننده و احیا کننده و نیز خطبه های افشاگرانه ای بود که در جای جای این حرکت صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشعار عاشورایی از رموز ماندگاری واقعه کربلاست

اشعار عاشورایی از رموز ماندگاری واقعه کربلاست