مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 07:102020-09-24اقتصادي

بررسی دلایل کاهش کشت پنبه در کشور / دولت مشکل آب کشاورزان را حل کند


کشاورزان پنبه کار، بحران آب، عدم حمایت لازم دولت از تولید، هزینه های بالای کشت و واردات بی رویه را از جمله دلایل افت تولید پنبه طی سال های گذشته در کشور عنوان کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در نشست پنبه کاران نمونه کشور با فعالان صنعت نساجی و مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان کاشمر که یکی از قطب های تولید پنبه کشور است، کشاورزان به بیان مشکلات و چالش های موجود در این حوزه پرداختند.

در همین راستا قربانعلی اسدی یکی از کشاورزان پنبه کار با اشاره به دلایل کاهش سطح زیر کشت پنبه طی سال های گذشته گفت: کمبود آب یکی از دلایلی بود که باعث شد کشاورزان به سمت تولید محصولات دیگر بروند.

ضمن اینکه هوشمندسازی چاه های آب باعث شده که تولیدکنندگان نتوانند مزارع خود را به اندازه کافی آبیاری کنند و برای استفاده از آب محدودیت ایجاد شده است.

همچنین هادی تقوی پنبه کار نمونه کشور در سال 72 با بیان اینکه در حال حاضر کشت پنبه را رها کرده و به تولید محصولات دیگر روی آورده است، گفت: در حال حاضر بنده به جای پنبه محصولاتی مانند انگور، جو و ذرت را می کارم چرا که در سال های گذشته عدم حمایت دولت از محصول پنبه باعث شد کشاورزان کشت این محصول را رها کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی دلایل کاهش کشت پنبه در کشور / دولت مشکل آب کشاورزان را حل کند

بررسی دلایل کاهش کشت پنبه در کشور / دولت مشکل آب کشاورزان را حل کند