مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-24بين الملل

ترکمنستان آماده میزبانی از گفت وگوهای صلح افغانستان


رییس جمهور ترکمنستان در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از آمادگی کشورش برای میزبانی از مذاکرات صلح میان افغانان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، قربانقلی بردی محمداف رییس جمهورترکمنستان در پیام ویدیویی خود به شرکت کنندگان در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تأکید کرد: صلح، امنیت و توسعه در آسیای میانه مستقیماً به حل و فصل اوضاع در افغانستان بستگی دارد.

رییس جمهور ترکمنستان با اشاره به اینکه موقعیت ترکمنستان در اینجا اصولی و بدون تغییر است، گفت: هیچ راهی  بجز  مذاکره در اینجا وجود ندارد.

تمام تجربیات قبلی نشان داده که روش های اجباری ثمره نمی دهد و نمی توان با این روشها  به توافق و سازش رسید.

بردی محمداف خاطر نشان کرد:  ترکمنستان به عنوان یک کشور بی طرف و همسایه مستقیم افغانستان آماده است تا در قلمرو خود شرایط سیاسی و سازمانی لازم را برای برقراری گفتگوی صلح آمیز بین دولت افغانستان و همه طرف های علاقه مند به حل و فصل سیاسی اوضاع در این کشور فراهم کند.

رییس جمهور ترکمنستان در این راستا  اجرای پروژه های بزرگ زیربنایی با مشارکت افغانستان را شرط اصلی ثبات سیاسی، بهبودی وضعیت اقتصادی و اجتماعی افغانستان، ادغام موفقیت آمیز آن در فرایندهای اقتصادی جهان و در درجه اول در زمینه های حیاتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکمنستان آماده میزبانی از گفت وگوهای صلح افغانستان

ترکمنستان آماده میزبانی از گفت وگوهای صلح افغانستان