مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 03:052020-09-23اقتصادي

پرداخت 640 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به صنایع دستی زنجان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: با شیوع کرونا، در هفت ماه گذشته بیش از 640 میلیارد ریال انباشت محصولات صنایع دستی استان وجود دارد که به فروش نرفته است.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به خسارت وارده به خاطر شیوع ویروس کرونا به صنایع دستی اظهار کرد: با توجه به حجم فروش صنایع دستی استان در ایام نوروز  و نیمه اول سال های گذشته متاسفانه در هفت ماه گذشته اوج فروش صنایع دستی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی متضرر شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان افزود: 640 میلیارد ریال از محصولات تولیدی هنرمندان صنایع دستی در فروشگاه های استان انباشت شده و به فروش نرفته است که باعث کاهش تولیدات صنایع دستی استان شده است و تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی با کمتر از 50 درصد ظرفیت تولیدی خود در حال فعالیت هستند.

وی گفت: تولید، عرضه و فروش صنایع دستی به همراه تاسیسات گردشگری و دفاتر مسافری جزو رسته های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اعلام شده است و در برنامه های حمایتی دولت قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تعداد کارگاه های ملیله و میزان آموزش این هنر صنعت در زنجان پس از ثبت جهانی افزایش یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت 640 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به صنایع دستی زنجان

پرداخت 640 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی به صنایع دستی زنجان