مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 19:002020-09-23سياسي

قانون درباره ممنوع الکاری اداری و قضایی برخی از هنرمندان چه می گوید؟


هنرمندان، شهروندان برتر یا مستثنی از نظام حقوقی قضایی نیستند و مثل سایر مردم می توان آن ها را وفق قانون، ممنوع یا محدود نمود که می بایست از طریق دادگاه های قضایی یا اداری باشد.

- هنرمندان، شهروندان برتر یا مستثنی از نظام حقوقی قضایی نیستند و مثل سایر مردم می توان آن‌ها را وفق قانون، ممنوع یا محدود نمود که می بایست از طریق دادگاه های قضایی یا اداری باشد.

اما در ایران برای ممنوعیت یا محدودیت اداری، قانونی وجود ندارد و صلاحیتی برای اداره درخصوص صدور مجوز برای هنرمندان وجود ندارد؛ لذا ممنوع الکاری توسط هر مرجعی غیر از دادگاه، محکوم به رد است، چون ممنوعیت از اشتغال به حرف هنری، مجازات بوده و مستلزم سه گانه «ارتکاب جرم، رسیدگی قضایی و محکومیت قطعی توسط دادگاه» است؛ لذا برقراری نظام ممنوع الکاری توسط برخی از نهادهای فرهنگی مخالف موازین حقوقی است.

امری که در حقوق موضوعه ایران سوای شیوه نامه جدید کنسرت) 1395 که به آن تصریح نموده و البته مخالف قانون است پایگاهی ندارد و تمام قد، مخالف قانون ارزیابی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک» دکتر وحید آگاه حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که ممنوع الکاری قضایی به موجب قوانین مجازات اسامی پس ازانقلاب اسلامی در قالب مجازات های تکمیلی، دستور‌های دادگاه ضمن ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون درباره ممنوع الکاری اداری و قضایی برخی از هنرمندان چه می گوید؟

قانون درباره ممنوع الکاری اداری و قضایی برخی از هنرمندان چه می گوید؟