مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 13:202020-09-23سياسي

آیت الله صانعی؛ استوانه فقاهت و آزاد اندیشی


پایگاه خبری جماران، حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در هفته نامه حریم امام نوشت: به زمانه باید تسلیت گفت به خاطر محروم شدنش از فقیه نواندیش، آزاداندیش، مردم اندیش و اخلاق اندیشی چون آیت الله صانعی.

دوران ما که دوران فقر اخلاق و مردمی اندیشیدن و آزاداندیشی و نواندیشی است، اگر فقیهی این چهار صفت را یکجا داشته باشد، کیمیاست.

ما دیروز با رحلت آیت الله حاج شیخ یوسف صانعی چنین کیمیایی را از دست دادیم.

او مرجع تقلیدی بود که فقه اسلامی را در تراز انسانی با حفظ معیارهای فقاهت و کاملاً منطبق بر تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل بیت علیهم السلام عرضه می کرد.

کسانی که مقلد او بودند، سینه چاک اسلام اهل بیت بودند و سوخته دلانی که بی توجهی به اقتضائات زمانه را حس می کردند که درحال فاصله انداختن میان مردم و دین است.

این فقیه اخلاقمدارِ ملتفت نسبت به نیازهای عصر و مردم و اقتضائات زمانه و البته پای بند به احکام اسلام و تقوا، هدیه ای بود الهی که توانست آن فاصله را پر کند و کویر تشنه سوخته دلان را سیراب نماید.

آیت الله صانعی که از نوجوانی در مکتب امام خمینی به تربیت نفس و علم آموختن اشتغال داشت و در فراز و نشیب های نهضت روحانیت لحظه ای از همراهی کردن با رهبر انقلاب کوتاهی نکرد، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام در مناصب مهم، کمر همت برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله صانعی؛ استوانه فقاهت و آزاد اندیشی

آیت الله صانعی؛ استوانه فقاهت و آزاد اندیشی