مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 13:002020-09-23سياسي

اقتصاد پویا و تولید؛ تابعی از امنیت


کارشناسان اقتصادی معتقدند که بدون امنیت کار اقتصادی غیر ممکن است و امکان رشد و شکوفایی اقتصادی و فعالیت در روزهای مختلف وجود ندارد و در هیچ حوزه ای نمی شود فعالیت کرد.

- ؛ ویژه نامه چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس: یکی از بزرگترین دوقطبی های مغلطه آمیز در سال های گذشته دوقطبی امنیت ـ اقتصاد هست؛ بدان معنا که همواره در این سال ها از طریق رسانه های دشمن اینگونه به داخل کشور القای غلط شده که سرمایه گزاری بر روی عوامل تقویت امنیت مانع پیشرفت اقتصادی کشور می شود و یا به تعبیر عامیانه تر اگر بودجه دفاعی و امنیتی را خرج اقتصاد کنیم، وضع بهتری از لحاظ اقتصادی خواهیم داشت.

این البته مسئله ای است که از لحاظ فنی فقط در سطح رسانه ها مطرح است و صرفا کارکرد تبلیغاتی دارد؛ چون قاطبه کارشناسان سیاسی و امنیتی رشد اقتصادی را تابعی از امنیت اقتصادی و روانی کشور می دانند.

  به تعبیری چنانچه بستر اقتصادی موجود و چشم انداز آینده حاکی از امنیت سرمایه و تثبیت اقتصادی ـ سیاسی باشد،  سرمایه گذاری بلندمدت تقویت شده و در شرایط عکس این وضعیت، در شرایط بی ثباتی امنیتی هست که سرمایه گزاری های راهبردی و بلندمدت و حتی میان مدت از اقتصاد یک کشور رخت بر خواهد بست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد پویا و تولید؛ تابعی از امنیت

اقتصاد پویا و تولید؛ تابعی از امنیت