مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:502020-09-23اقتصادي

فاکتورهای صوری چالش جدید برای مردم/ کد ملی جعلی برای فرار از مالیات


یک کارشناس مالیاتی با اشاره به اینکه فاکتورهای صوری به چالشی برای غیرمودیان تبدیل شده است، گفت: عده ای برای فرار از مالیات، کد ملی جعلی به نام دیگران را در فاکتورها درج می کنند که باعث دردسر مردم می شود.

- سیاوش غیبی پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مطالبه مالیات از غیرمودی در ادارات مالیاتی اظهارداشت: طبق دستورالعمل ماده 157 قانون مالیاتهای مستقیم، شناسایی مودی با اداره امور مالیاتی است.

فرض کنید یک برگ تشخیص مالیاتی صادر می شود که بنام شخص غیر از طرفین معامله که کدملی آن ثبت شده است و به همین علت مالیات برای این فرد آمده و کدملی همان است اما سایر اسناد و تراکنش و حساب بانکی به نام صاحب کد ملی نیست.

نماینده سازمان امور مالیاتی در هیات های حل اختلاف مالیاتی افزود: این دستورالعمل شفاف کرده که هیئت های حل اختلاف بر اساس ماده 157 قانون مالیاتهای مستقیم مودی واقعی را شناسایی و مالیات را مطالبه کنند و غیر مودی رفع تعرض شود.

این کارشناس مالیاتی در پاسخ به این سوال که  موضوع به کدملی اجاره ای و شرکت های صوری بازمی گردد، با تایید آن گفت: مثلاً به یک فروشگاه بزرگ مراجعه می کنید و 100 میلیون تومان کالا  می خواهید فاکتور صوری و جعلی (شامل نام شرکت و کدملی) ارائه می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاکتورهای صوری چالش جدید برای مردم/ کد ملی جعلی برای فرار از مالیات

فاکتورهای صوری چالش جدید برای مردم/ کد ملی جعلی برای فرار از مالیات