مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 10:502020-09-23اقتصادي

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه


رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 271 متر و 27 سانتی متر بالاتر از آب های آزاد ثبت شده است.

- فرهاد سرخوش در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به تبخیر بالای آب دریاچه در فصل گرما، اظهار داشت: با توجه به کاهش بارش ها و افزایش تبخیر، در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 271 متر و 27 سانتی متر بالاتر از آب های آزاد ثبت شده که البته روند کاهشی آن با آغاز بارش های پاییزه و اجرای برنامه های انتقال آب، متوقف می شود.

وی با اعلام اینکه وسعت آب دریاچه ارومیه هم اکنون به 2 هزار و 807 کیلومتر مربع رسیده است، تصریح کرد: تلاش ها برای احیای نگین آبی آذربایجان طبق برنامه ادامه دارد.

رییس دفتر استان های ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره اینکه حجم آب دریاچه ارومیه هم اکنون وضعیت مناسبی دارد و به سه میلیارد و 350 میلیون مترمکعب رسیده است، افزود: از خردادماه سال جاری هیچ آبی وارد دریاچه ارومیه نشده و کاهش آب آن در این فصل طبیعی است.

سرخوش یادآور شد: با  آغاز کاهش نسبی دمای هوا در منطقه از آبان ماه شاهد افزایش دوباره تراز دریاچه ارومیه با سرازیر شدن حق آبه آن خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:  طرح های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی امسال و به تدریج به بهره برداری می رسد، و  طرح انتقال آب ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه